Ως και 35% κάτω είναι μέχρι στιγμής, ο φετινός τζίρος, σε ότι αφορά τις μέρες των Χριστουγέννων, στα καταστήματα των Ιωαννίνων, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων, Γιώργος Νταλαμάγκας.
Η κίνηση μάλιστα και αυτή την εβδομάδα ήταν περιορισμένη παρά τις αντίθετες προβλέψεις και ελπίδες που είχαν οι καταστηματάρχες.
Η δύσκολη οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με την κακή ψυχολογία των καταναλωτών είναι οι βασικές αιτίες που σύμφωνα με τον κ. Νταλαμάγκα οι πολίτες δεν αγοράζουν από τα τοπικά καταστήματα όπως τις άλλες χρονιές κάτι που αναδεικνύει, την ανάγκη να παρθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα μέτρα για την τόνωση των γιαννιώτικων επιχειρήσεων.
Περιμένοντας τις εκπτώσεις
Από 20% έως και 35% κάτω είναι φέτος ο τζίρος στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η κίνηση τις τελευταίες μέρες, και λόγω των Χριστουγέννων έχει αυξηθεί σημαντικά.
«Η αύξηση της κίνησης αυτή δεν αντικατοπτρίζει το ποσοστό των αγορών», λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων, ο οποίος τονίζει ότι οι καταναλωτές είναι διστακτικοί στις αγορές τους παρά τις προσφορές που υπάρχουν σε αρκετά καταστήματα της πόλης.
Η στροφή των καταναλωτών μάλιστα σε φτηνότερα προϊόντα είναι μια ακόμα αιτία της πτώσης του τζίρου καθώς οι περισσότεροι μη μπορώντας να αποφύγουν τα δώρα, ειδικά για τα παιδιά, επιλέγουν να αγοράσουν κάτι αλλά σε χαμηλή τιμή.
«Μπορεί ποσοτικά οι αγορές δώρων να μην παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές αλλά ο κόσμος προτιμά να ψωνίζει φτηνά προϊόντα κάτι που έχει επίπτωση στον τζίρο των μαγαζιών», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.
Ανοχύρωτοι απέναντι στα πολυκαταστήματα
Αιτία αυτή της κάμψης, σύμφωνα με τον κ. Νταλαμάγκα είναι φυσικά η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, αλλά και η ταυτόχρονη ύπαρξη όλο και περισσότερων πολυκαταστημάτων στην περιοχή μας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές και να τους απομακρύνουν από την τοπική αγορά.
Οι λόγοι που γίνεται αυτό είναι πρωτίστως οικονομικοί, αφού τα περισσότερα από τα πολυκαταστήματα αυτά έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε τιμές σαφώς καλύτερες από αυτές των τοπικών καταστημάτων, αποκτώντας έτσι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σε καιρούς μάλιστα που το πρώτο κριτήριο για την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος είναι η αξία του.
Άμεσα μέτρα για την τόνωση της αγοράς
Με το βλέμμα στραμμένο πλέον στο 2012 οι καταστηματάρχες δεν δείχνουν να ελπίζουν σε τίποτα άλλο για να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα παρά μόνο σε αποφάσεις από το κεντρικό κράτος.
«Από την πλευρά μας και ως Σύλλογος και ως μεμονωμένοι καταστηματάρχες είναι πλέον πολύ λίγα αυτά που μπορούμε να κάνουμε», είπε ο κ. Νταλαμάγκας εξηγώντας ότι οι μειώσεις στις τιμές έχουν ήδη γίνει κι άρα δεν απομένει τίποτα περισσότερο για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Ο κ. Νταλαμάγκας επισήμανε πως μόνο μέτρα όπως μείωση του Φ.Π.Α. ή και άλλα που εμπεριέχουν κίνητρα για τους επιχειρηματίες μπορούν να δώσουν μια «ανάσα» στην αγορά, ειδάλλως τα λουκέτα που ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή του θα αρχίσουν να πληθαίνουν ολοένα και πιο πολύ.
Αλέξανδρος Θεμελής
Η κίνηση μάλιστα και αυτή την εβδομάδα ήταν περιορισμένη παρά τις αντίθετες προβλέψεις και ελπίδες που είχαν οι καταστηματάρχες.
Η δύσκολη οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με την κακή ψυχολογία των καταναλωτών είναι οι βασικές αιτίες που σύμφωνα με τον κ. Νταλαμάγκα οι πολίτες δεν αγοράζουν από τα τοπικά καταστήματα όπως τις άλλες χρονιές κάτι που αναδεικνύει, την ανάγκη να παρθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα μέτρα για την τόνωση των γιαννιώτικων επιχειρήσεων.
Περιμένοντας τις εκπτώσεις
Από 20% έως και 35% κάτω είναι φέτος ο τζίρος στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η κίνηση τις τελευταίες μέρες, και λόγω των Χριστουγέννων έχει αυξηθεί σημαντικά.
«Η αύξηση της κίνησης αυτή δεν αντικατοπτρίζει το ποσοστό των αγορών», λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων, ο οποίος τονίζει ότι οι καταναλωτές είναι διστακτικοί στις αγορές τους παρά τις προσφορές που υπάρχουν σε αρκετά καταστήματα της πόλης.
Η στροφή των καταναλωτών μάλιστα σε φτηνότερα προϊόντα είναι μια ακόμα αιτία της πτώσης του τζίρου καθώς οι περισσότεροι μη μπορώντας να αποφύγουν τα δώρα, ειδικά για τα παιδιά, επιλέγουν να αγοράσουν κάτι αλλά σε χαμηλή τιμή.
«Μπορεί ποσοτικά οι αγορές δώρων να μην παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές αλλά ο κόσμος προτιμά να ψωνίζει φτηνά προϊόντα κάτι που έχει επίπτωση στον τζίρο των μαγαζιών», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.
Ανοχύρωτοι απέναντι στα πολυκαταστήματα
Αιτία αυτή της κάμψης, σύμφωνα με τον κ. Νταλαμάγκα είναι φυσικά η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, αλλά και η ταυτόχρονη ύπαρξη όλο και περισσότερων πολυκαταστημάτων στην περιοχή μας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές και να τους απομακρύνουν από την τοπική αγορά.
Οι λόγοι που γίνεται αυτό είναι πρωτίστως οικονομικοί, αφού τα περισσότερα από τα πολυκαταστήματα αυτά έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε τιμές σαφώς καλύτερες από αυτές των τοπικών καταστημάτων, αποκτώντας έτσι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σε καιρούς μάλιστα που το πρώτο κριτήριο για την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος είναι η αξία του.
Άμεσα μέτρα για την τόνωση της αγοράς
Με το βλέμμα στραμμένο πλέον στο 2012 οι καταστηματάρχες δεν δείχνουν να ελπίζουν σε τίποτα άλλο για να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα παρά μόνο σε αποφάσεις από το κεντρικό κράτος.
«Από την πλευρά μας και ως Σύλλογος και ως μεμονωμένοι καταστηματάρχες είναι πλέον πολύ λίγα αυτά που μπορούμε να κάνουμε», είπε ο κ. Νταλαμάγκας εξηγώντας ότι οι μειώσεις στις τιμές έχουν ήδη γίνει κι άρα δεν απομένει τίποτα περισσότερο για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Ο κ. Νταλαμάγκας επισήμανε πως μόνο μέτρα όπως μείωση του Φ.Π.Α. ή και άλλα που εμπεριέχουν κίνητρα για τους επιχειρηματίες μπορούν να δώσουν μια «ανάσα» στην αγορά, ειδάλλως τα λουκέτα που ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή του θα αρχίσουν να πληθαίνουν ολοένα και πιο πολύ.
Αλέξανδρος Θεμελής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου